Blog

10 Tet
0

“Oportunizmi i turpshëm i Bardhit”/ Karabina: Nuk ka parime, bashkëpunon me non gratën për përfitime

Zëdhënesia e PD, Mirela Karabina, ka reaguar pas deklaratave të Berishës dhe Bardhit nga selia e Kuvendit.
Përmes Facebook, ajo deklaron se oportunizmi i Gazment Bardhit është i turpshëm dhe nuk ka lidhje me parimet. Në reagim bashkëlidhet një video e ish-sekretarit të përgjithshëm të PD, në të cilën deklaron se Berisha është pjesë e Partisë Demokratike, pavarësisht vendimeve që janë marrë nga kjo forcë politike kur Bardhi ishte numri dy i saj.

Reagimi:

Parimet e një personi testohen në kohë krize, jo kur gjithçka shkon mirë. Vetëm përballë vështirësvie mund të kuptojmë nëse veprohet për parime apo për opotunizëm. Bardhi zgjodhi oportunizmin. Të bashkëpunosh me një non grata, vetëm për përfitime politike, është e turpshme!

 

Read More
10 Tet
0

Dita Botërore e Shëndetit Mendor, Oriola Pampuri: Sistemi shëndetësor në Shqipëri i mungojnë politikat kombëtare për këtë problem

Në kuadër të ditës Botërore të Shëndetit Mendor, nënkryetarja dhe deputetja e Partisë Demokratike, Oriola Pampuri, shprehet se sipas Organizatës Botërore të Shëndetësisë (2022), shumica e vendeve në Ballkanin Perëndimor, përfshirë Shqipërinë, u mungojnë politikat kombëtare të parandalimit të vetëvrasjeve, si dhe nevoja për standarde në lidhje me kujdesin ndaj shëndetit mendor për fëmijët dhe adoleshentët.

Pampuri shprehet se pasojat nga ç’rregullimet e shëndetit mendor janë shumëfishta nga ankthi, depresioni, sjelljet dëmtuese që çojnë deri në vetëvrasje.

Deputetja e PD ngre shqetësimin se mungesa e praktiva të de-institucionalizimit të shërbimeve të shëndetit mendor, mungesa në stafe mjeksore dhe psiko-sociale, mungesa e strategjive dhe planveprimit ndër-sektorial për parandalimin e vetëvrasjes, buxhetimit të duhur janë ndër faktorët frenues.

Sipas saj, ka ardhur koha që kjo lloj makutërie dhe mungesë përgjegjshmërie të ndalet sa më pare, pasi Shëndeti Publik dhe rëndësia e Shëndetit Mendor duhet të jenë prioritet për shoqërinë dhe të rinjtë veçanërisht.

 

Reagimi i plotë:

 

️Sot është 10 Tetori Dita Boterore e Shëndetit Mendor!

 

Përtej tabuve shoqërore, shëndeti mendor është po aq i rëndësishëm dhe i domosdoshëm të adresohet me programe kombëtare dhe me shërbime sipas nevojës së popullatës.

 

Pandemia e Covid-19 na tregoi dhe njëherë se rëndësia ndaj shëndetit mendor duhet të jetë një prioritet për të gjithë.

 

Sipas një studimi të Fondacionit Gjerman Friedrich Ebert (2021) i cili mati nivelin e përjetimit të simptomave të stresit të shkaktuar nga COVID-19 tregoi se gati gjysma e punonjësve në sektorë të ndryshëm (50.8%) kanë përjetuar një nivel stresi të lehtë dhe të lartë.

 

Po ashtu sipas studimit të Fondacionit Gjerman Konrad Adenauer (2021) evidentoi se tre simptoma komplekse iu zhvilluan punonjësve të Shëndetësi si ;

– Lodhja (83% të anketuarve)

– Stresi (79% të anketuarve)

– Pagjumësia (76% të anketuarve)

Ankthi dhe mungesa e interesit për aktivitete ishte gjithashtu domethënës, respektivisht 63% dhe 56%.

 

Referuar një studimi të UNICEF (2021) adoloshentët shpesh raportojnë se ndihen nervozë (18 %) temperament te veshtire(20 %) dhe dhimbje koke dhe vështirësi për të fjetur (15 %).

 

Sipas UNICEF nevojitet investim urgjent për shëndetin mendor të fëmijëve dhe adoleshentëve në të gjithë sektorët, jo vetëm në shëndetësi, për të mbështetur një qasje të të gjithë shoqërisë ndaj parandalimit, promovimit dhe kujdesit.

 

Sipas Organizatës Botërore të Shëndetësisë (2022) shumica e vendeve në Ballkanin Perëndimor (përfshirë Shqipërinë) u mungojnë politikat kombëtare të parandalimit të vetëvrasjeve, si dhe nevoja për standarde në lidhje me kujdesin ndaj shëndetit mendor për fëmijët dhe adoleshentët.

 

‼️Por problemet në Shëndetin Mendor ne i hasim gjithnjë e më shumë përkundrejt grupmoshave të ndryshme e sidomos të rinjve 10-19 vjeç ku 1 në 7 fëmijë (në nivel global sipas UNICEF) vuan nga një ç’rregullim të shëndetit mendor.

 

Pasojat nga ç’rregullimet e shëndetit mendor janë shumëfishta nga ankthi, depresioni, sjelljet dëmtuese që çojnë deri në vetëvrasje.

 

‼️Po aq shqetësuese mbeten dhe krijimi i varësisë nga substancat psikotrope. Sot Shqipëria renditet midis 10 vendeve me përdorimin më të lartë të subtancave narkotike (vendin e 7-të sipas UNODOC).

 

‼️Përdorimi i substancave sintetike si amfetamina (MDMA), cannabis, drogërat e rënda apo dhe të ashtuquajturve “tullumbaceve” janë një dëshmi e qartë se kontrolli i instituicioneve shtetërore dhe ligjzbatuese është inekzistent.

 

Ky realitet tregoi dhe një herë mungese vemendje dhe prioriteti te kësaj qeverie, ndaj popullatës në tërësi dhe të rinjve. Mjafton të kujtojmë apelin e mjekëve dhe toksikologëve para miratimit të ligjit të kanabisit, i cili u injorua plotësisht nga qeveria, mbi pasojat e rënda stimuluese dhe nxitëse që do të krijonte. Kjo pasi është e provuar shkencërisht se çdo politikë favorizuese ndaj liberalizimit të narkotikeve, rrit në mënyrë të ndjeshme përdorimin e këtyre drogave dhe për pasojë krijon më shumë varësi tek grupmoshat e reja.

 

Por kjo nuk është e vetmja problematikë që sistemi shëndetësor përballet perballe rreziqeve të shtuara që krijohen nga mos adresimi me politika e shërbime të përshtatshme ndaj Shëndetit Mendor.

 

Mungesa e praktiva të de-institucionalizimit të shërbimeve të shëndetit mendor, mungesa në stafe mjeksore dhe psiko-sociale, mungesa e strategjive dhe planveprimit ndër-sektorial për parandalimin e vetëvrasjes, buxhetimit të duhur janë ndër faktorët frenues.

 

Sot Shëndeti Publik dhe Shëndetësia në tërësi prioritizon PPP dhe konçesione që janë jo vetëm korruptive – tashmë të provuara nga organet e drejtësisë dhe auditimit shtetëror – por dhe ofrimit të shërbimeve jashtë standarteve dhe nevojave të popullatës dhe grupeve shoqërore në rrisk.

 

Ka ardhur koha që kjo lloj makutërie dhe mungesë përgjegjshmërie të ndalet sa më parë. Shëndeti Publik dhe rëndësia e Shëndetit Mendor duhet të jenë prioritet për shoqërinë dhe të rinjtë veçanërisht.

Read More
09 Tet
0

Roland Bejko i përgjigjet akuzave: Sa më shumë Saliu sulmon PD-në, aq më e madhe është leja e rradhës për kulla e resorte që merr prej Ramës e Veliajt

Nënkryetari i Partisë Demokratike, Roland Bejko, i është përgjigjur akuzave të radhës të Sali Berishës ku shprehet se pas çdo sulmi ndaj PD, dikush pran tij fiton nga Rama një leje ndertimi për kulla e resorte.

Bejko thotë se sa më shumë akuzon Saliu PD-në dhe Lidershipin e saj si “opozita në shërbim të Ramës” aq më e madhe është leja e rradhës për kulla e resorte që merr prej Ramës e Veliajt klani i familjes së tij.

 

Reagimi i nënkryetarit të PD, Roland Bejko:

Pas çdo sulmi që Sali Berisha i bën Partisë Demokratike, dikush pranë tij fiton nga Rama një leje ndertimi për kulla e resorte.

Që ta kuptojmë mirë të gjithë; sa më shumë akuzon Saliu PD-në dhe Lidershipin e saj si “opozita në shërbim të Ramës” aq më e madhe është leja e rradhës për kulla e resorte që merr prej Ramës e Veliajt klani i familjes së tij.

Është fakt që sulmet e tij të dy viteve me shpifje e gënjeshtra u shpermblyen me 64 kate kullë sa një mal në mes të Tiranës.

Aleanca e kullave kërkon ta mbajë ende peng Shqiperinë. Halli i nongrates nuk eshte halli i shqiptareve, dhe as i demokrateve.

Perpjekjet e tij per t’i ikur pergjegjësisë për humbjen katastrofike të 14 majit nuk do të kenë sukses.

Aleanca e kullave dhe oligarkëve u faktua më qartë me humbjen në Kukes. Ata shpresojnë  se duke mbajtur njëri tjetrin do kukëszojnë gjithë Shqiperinë.

Rrugët e PD me aleancën e kullave, non gratave, dhe me bashkëpunëtorët e sigurimit famëkeq të shtetit jane ndarë njëherë e mirë.

PD është çdo ditë mes qytetarëve, ku në bashkëpunim të ngushtë me ta dhe me partnerët strategjikë, do t’i japë vendit alternativën qeverisëse që presin dhe duan shumica e shqiptarëve.

Read More
09 Tet
0

Pse studentët e Degës së Mjekësisë bojkotojnë auditorët?

Nga nënkryetarja dhe deputetja e PD, Flutura Açka

 

Protesta e studentëve të Degës së Mjekësisë ishte e paralajmëruar dhe e pritur, pasi qëndrimin e tyre ndaj iniciativave ligjore për “detyrimin” me ligj të shërbimit në vend pas studimeve universitare, ata e kanë bërë të qartë para institucioneve qeveritare përgjegjëse, para Kuvendit të Shqipërisë dhe pjesë të debatit publik të shoqërisë shqiptare.

Kur Projektligji për Trajtimin e veçantë të studentëve të mjekësisë, kaloi me shumë nxit për diskutim në Komisionin për Edukim dhe Mjetet e Informimit Publik dhe për votim në Parlament, shqetësimi ishte shumë i qartë: grupet e interesit nuk ishin respektuar në hartimin e një projekti solid e që mund t’i jepte një zgjidhje të duhur situatës së krijuar pas shpalljes së tij.

Jo vetëm antikushtetues, por diskriminues, ndëshkues dhe tejet i cunguar, i atillë që nuk e përligj me zgjidhje shqetësimin kombëtar të rrjedhjes së trurit dhe të burimeve njerëzore, veçmas në degët e rëndësishme të shërbimit ndaj popullatës, ky ligj, i shqyrtuar dhe miratuar në pak javë, vetëm e mveshi plagën kombëtare me kinse zgjidhje, por edhe prodhoi edhe shumë keqkuptime dhe revoltë mes studentëve.

Partia Demokratike e Shqipërisë është pranë shqetësomit të studentëve dhe familjeve të tyre, është pranë interesit të studentëve dhe mbështet të drejtën e tyre për t’u dëgjuar, respektuar dhe kërkon që iniciativat ligjore të përshtaten me interesat e studentëve dhe gërsherimit të nevojave të tyre me ato kombëtare që kërkon situata akti ale e vendit tonë.

E përfshirë në debatin publik mbi këtë çështje, Partia Demokratike e Shqipërisë ka dënuar arrogancës qeveritare të treguar në votimin e këtij ligji, ka qenë kundër nxitimit të diskutimit, votimit dhe zbatimit të tij, kundēr shpërfilljes së zërin të grupeve të interesit, një nga detyrime bazë në demokracinë e shëndetshme.

Studentët, të shpërfillur nga ky proces, kërkojnë zgjidhje.

 

Partia Demokratike e Shqipërisë

Studentet Shqiptare

Read More
09 Tet
0

Denoncimi i PD: Shqipëria në tre vendet me naftën më të shtrenjtë në Europë! Taksat e qeverisë e bëjnë çmimin më të shtrenjtë

Zëdhënësja e Partisë Demokratike, Mirela Karabina dhe inxhinieri Azmer Duleviç në një deklaratë për mediat shprehen se qytetarët shqiptarë paguajnë 7 taksa për çdo litër karburant, nivel rekord krahasuar me vende të tjera në botë.

Karabina tha se Shqipëria renditet në mesin e 25 vendeve me çmimin e naftës më të shtrenjtë në botë edhe pse jemi prodhues, ndodhemi në tre vendet me çmimin e  naftës më të shtrenjtë në Europë dhe me çmimin më të shtrenjtë në Rajon.

Ndërsa sipas inxhinerit Duleviç, taksat “Rama 3” e mbajnë naftën e lartë dhe shqiptarët paguajnë 35% më shumë taksa sesa Maqedonasit për çdo litër naftë!

 

DEKLARATË E ZËDHËNËSES SË PD, MIRELA KARABINA DHE INXHINIER AZMER DULEVIÇ

 

Zëdhënësja e PD,  Mirela Karabina:

 

Qytetarët shqiptarë paguajnë 7 taksa për çdo litër karburant, nivel rekord krahasuar me vende të tjera në botë. Një pjesë e këtyre taksave shkon në arkën e shtetit dhe dy prej tyre për kompanitë koncensionare.

Rritja e çmimit të naftës në tregun shqiptar është vjedhje e pastër në xhepat e qytetarëve, për sa kohë që vendet e tjera e kanë më lirë se ne dhe ulja e çmimit në Bursë nuk reflektohet në ndryshimin e çmimit te ne.

Ne jemi në mesin e 25 vendeve me çmimin e naftës më të shtrenjtë në botë edhe pse jemi prodhues, të tri vendeve me çmimin e  naftës më të shtrenjtë në Europë dhe me çmimin e naftës më të shtrenjtë në Rajon.

Qeveria e ka në dorë uljen e çmimit të karburanteve duke ulur apo hequr përkohësisht taksa të caktuara, taksa të cilat po vështirësojnë çdo ditë jetesën e shqiptarëve.

Sipas të dhënave zyrtare, shqiptarët paguajnë shumë më tepër taksa për një litër naftë krahasuar dhe me vendet e rajonit.

Ulja e çmimit të karburantit do të ishte një lehtësim për vështirësinë që po kalojnë familjet shqiptare dhe që po i detyron të largohen nga vendi.

Mungesa e politikave të përshtatshme dhe mbështetjes me fonde buxhetore ka sjellë varfërinë e qytetarëve.

Partia Demokratike për qytetarët dhe në shërbim të tyre do të denoncojë çdo sjellje të Qeverisë që rëndon dhe vështirëson jetesën e familjeve shqiptare.

Ajo i kërkon institucioneve përkatëse të reagojnë dhe të marrin masa të menjëhershme për të ndaluar rritjen abuzive të çmimit të karburanteve.

Inxhinieri Duleviç do të denoncojë me shifra vjedhjen që i bëhet qytetarëve përmes rritjes abuzive të çmimit të karburantit.

 

Fjala e Inxhinier Azmer Duleviç:

 

Taksat “Rama 3” e mbajnë naftën e lartë! Shqiptarët paguajnë 35% më shumë taksa sesa Maqedonasit për çdo litër naftë!

Shqipëria Furnizohet me naftë në bursën Platz të Mesdheut ku në datën 5 Tetor, çmimi i një ton naftë të përpunuar ka rënë nga 923 USD/Ton në 878 USD/Ton, me pak fjalë 45 USD/Ton, rënia më e madhe ndonjëherë në 1 ditë për këtë vit.

Ndërkohë në vendin tone në vend që të ulej nafta, Çmimet e naftës janë rritur sërish në tregun vendas me 5-7 lekë për litër, për të tretën herë radhazi brenda pak javësh.Nafta Diesel 10 PPM po shitet 199 lekë për litër edhe AutoGas LPG ka pësuar rritje dhe po shitet 62-67 lekë/litër!

Operatorët e tregut justifikohen me çmimet në bursa, një tjetër faktor që i mban çmimet e larta në vend janë taksat e larta që rëndojnë mbi naftën, që arrin në mbi 60% të çmimit.

Përveç TVSH-së, akcizës e taksës së qarkullimit, rreth 8 lekë të tjera për litër shkojnë për taksa të tilla si markim, skanim, kolaudim, rilicencim, që në pjesën më të madhe kanë rezultuar të panevojshme.

Në 1 litër hidrokarbur Shqiptarët paguajnë rreth 100.4 lekë taksa për litër!Arsyeja kryesore që çon në këtë nivel çmimi është niveli i lartë i taksave.

Konkretisht shqiptarët paguajnë 7 lloje taksash mbi karburantet.Aktualisht për 1 litër naftë, konsumatorët paguajnë 37 Lekë Akcizë për karburante, 27 Lekë/litër Taksë Qarkullimi dhe 3 Lekë/litër Taksë Karboni. Kësaj vlere i shtohet TVSH prej 20%, e cila po ashtu rëndon konsumatorin në masën rreth 33.4 Lekë/litër, duke bërë totalin prej 100.4 Lekë/litër vetëm taksa, pa marrë në konsideratë kosto të tjera të pikave të karburantit që operojnë në Shqipëri.

Ndërkohë vendi me barrën më të ulët të taksave ndaj çmimit final që paguan konsumatori për 1 litër naftë, është Maqedonia e Veriut, ku taksat zënë 40.1% të çmimit final, pasi në çmimin final përfshihet vetëm Akciza prej 28 Lekë/litër dhe TVSH që është 18% e çmimit final.

Konkretisht, për shkak të barrës së lartë tatimore, një konsumator Shqiptarë final i produktit të naftës paguan

35% më shumë për blerjen e 1 litër naftë, krahasuar me një konsumator maqedonas.

Madje qeveria vendosi të shtyjë edhe për një vit kontratën e markimit të karburanteve, që do na kushtojë rreth 7-8 milionë euro në vit.

Konkretisht, Shqipëria bën pjesë në 25 shtetet me çmimin më lartë të naftës në botë, rankuar më shtrenjtë se vende me nivel të lartë jetesë si Gjermania, Spanja, Luksemburgu, Austria dhe Hungaria.

 

Faleminderit!

Read More
09 Tet
0

Basha rikonfirmon nismën e PD: Amendamenti për heqjen e imunitetit të deputetëve do të dorëzohet brenda muajit

Kryetari i Partisë Demokratike, Lulzim Basha,  me një postim në Facebook, ka konfirmuar nismën e paralajmëruar një ditë më parë nga PD, për të hequr imunitetin të deputetëve para ndjekjeve penale nga SPAK-u.

Basha tha se brenda muajit amendamenti për këtë çështje do depozitohet nga Grupi Parlamentar i PD:

“Brenda këtij muaji ky amendament do të paraqitet nga Grupi Parlamentar i Partisë Demokratike në Kuvendin e Shqipërisë:

1: Të hiqet imuniteti i deputetëve para ndjekjeve penale nga SPAK-u.

2. Deputeti të mbajë përgjegjësi për deklaratat e tij.

Pse duhet të ketë imunitet deputeti, kur SPAK ndërmerr një hetim ndaj tij apo ndaj saj? Pse një fermer për një kredi për pompën e ujit shkon pa imunitet te prokurori, madje shkon dhe në paraburgim, kurse një deputet apo ministër që akuzohet se ka vjedhur 5, 50 apo 200 milionë euro nuk shkon dot pa iu hequr imuniteti me tam tame e me ceremoni? E ndërkohë merr arratinë sepse e ka marrë vesh e gjithë bota siç është rasti i ish-zëvendëskryeministrit të Edi Ramës, pse? Kjo është sot burim i pengesave të drejtësisë për të vendosur para ligjit pushtetarët, deputetët, ministrat e korruptuar.

Po kështu ne do kërkojmë që Deputeti të mbajë përgjegjësi për deklaratat e tij. Dy entitete nuk mbajnë përgjegjësi sot për atë që thonë: deputetët e Kuvendit të Shqipërisë dhe personat me kartelë psiqike. Salla e Kuvendit, është kthyer në një sallë banalitetesh. Kjo duhet të marrë fund. Çdo denoncim i deputetit nga aula e Kuvendit, duhet të jetë burim për hetim nga prokuroria. Dhe hetimet ose do të çojnë para drejtësisë ata që deputeti denoncon, ose do të çojë para drejtësisë deputetin si gënjeshtar, mashtrus dhe shpifës. Vetëm kështu i japim fund politikës së privilegjeve për pushtetarët, për të ofruar politikën në shërbim të njerëzve.”

Read More
08 Tet
0

Fjala e plotë e kryetarit të PD, Lulzim Basha, në prezantimin e propozimeve për Reformën Zgjedhore dhe Ndryshimeve Kushtetuese në Fier

Dita e sotme ka qenë një ditë jashtëzaknisht produktive, në optikën time, kemi nisur me një takim motivues, frymëzues do të thoja me rininë e qytetit të Fierit. Me rininë e cila lëkundet mes dilemave dhe shpresave, mes halleve dhe problemeve të shtuara nga një keqqeverisje që ka harruar se çështe llogaridhënia dhe mes shpresës dhe dëshirës që burojnë si nga koha e artë e jetës, rinia ashtu edhe nga detyrimet që ata ndjejnë karshi vëllezërve dhe motrave të tyre më të rinj, karshi prindërve të tyre, gjyshërve, të moshuarve dhe karshi vendit të tyre. Në të gjitha diskutimet me rininë varet si një hije e rëndë tema e emigracionit, largimi i rinisë. Largimi që është fakt dhe që gjymton ditë pas dite familjet shqiptare , komunitete të tëra, qytetet dhe fshatrat tona dhe largimi shpeshherë si opsion, nganjëherë si opsion i vetëm i cili varet si një kërcënim i përditshëm, i përjavshëm mbi ta dhe mbi prindërit e tyre.

Ky takim u pasua edhe nga takime të tjera, me sipërmarrjen e Fierit, me qytetarë të Fierit, këtu në qendër të qytetit në pedonale. Me njerëz me kontribute  të jashtëzakonshme publike në shërbim të njerëzve, në shërbim të qytetarëve, modele mirëqeverisjeje, etalon të ndershmërisë dhe të integritetit dhe me fermerë të kësaj zone, nga Frakulli në Cakran.

Ajo që i bashkon këto takime, përshtypjet e mia dhe jam i bindur të bashkëpunëtorëve të mi nga këto takime, është nga njëra anë bindja e njerëzve, jo vetëm e demokratëve, jo vetëm e votuesve tanë, por edhe qytetarëve të tjerë, edhe atyre që ndoshta edhe para dy vitesh votuan këta që sot janë në pushtet, se ka ardhur koha për ndryshim. Këtu natyrisht nuk dua të zgjatem, sepse ky do të kërkonte një takim tjetër, një tjetër hapësirë nga kjo që kemi vendosur në dispozicion tuajin dhe përmes medias për qytetarët e Shqipërisë. Prandaj një pjesë të mirë të diskutimit sot e ka marrë dhe procesi i ndryshimit, garancia që vullneti, dëshira e njerëzve të arrijë të shprehet e të numërohet dhe të sjellë ndryshimin që ata kërkojnë. Sepse prej kohësh në Shqipëri është krijuar një hendek midis asaj që njerëzit duan, dëshirojnë, shpresojnë, votojnë dhe asaj që del në fund të proceseve të votimit. Padiskutim, askush nuk është më përgjegjës se politika, por pjesë e kësaj përgjegjësie është edhe procesi zgjedhor. Është mënyra se si shqiptarëve u garantohet liria e votës, transparenca e procesit, numërimi korrekt i votës, përkthimi i vullneteve të tyre në qeverisje qëndrore dhe lokale të cilat janë me të vërtetë burim i besimit të tyre.

Prej kohësh nuk është kështu, të jemi tamam të saktë. Prej 15 vitesh nuk është kështu, sepse në vitin 2008, dy partitë kryesore në vend ndryshuan kushtetutën dhe një nga nënproduktet e këtij ndryshimi kushtetues ishte që qytetarët nuk zgjedhin më drejtpërsëdrejti atë zonjë apo zotëri, të re apo të ri që dëshiron t’i përfaqësojë në Kuvendin e Shqipërisë, por zgjedhin nga meny të mbyllura apo të kufizuara listash të paraqitura nga partitë e të firmosura nga kryetarët e partive. Dua ta nis pikërisht pra me problemin e listave të mbyllura. Me menynë e kufizuar që detyrohet të hajë votuesi shqiptar në çdo palë zgjedhjesh. Ky produkt i cili gjoja u korrigjua, ede sot e kësaj dite vijon të ndjek hap pas hapi defektet e demokracisë shqiptare.

Dhe në fakt listat e mbyllura janë kthyer në kryedefekt, sepse shqiptarët nuk kanë sot mundësinë të votojnë dhe të çojnë në parlament ata, personin që votojnë. Sepse edhe kur ky person, si parafolësi këtu (Agron Kapllanaj), arrin të marrë 9500 vota, dikush tjetër pavarësisht se merr 1 mijë vota shkon në parlament sepse ndodhet i renditur më lartë listë. Po flasim pra për problemin e listave të hapura. Listat e hapura nuk janë thjesht zotim i yni, nuk janë thjesht një qëndrim politikë, janë shprehje e atyre që marrim nga takimet e përditshme me njerëzit. Është kthimi i normalitetit në këtë hallkë të zinxhirit zgjedhor. Natyrisht e di që kundër listave të hapura ka shumë faktorë. Disa prej tyre janë pjesë e Partisë Demokratike. Ka nga ata që e shohin veten e tyre më kollaj në një listë të renditur nga kryetari i partisë, sesa të futur në një proces ku duhet të trokasin derë më derë për të kërkuar besimin e qytetarëve dhe pasi ta marrin këtë besim e të shkojnë në parlament, të kthehen prap jo një herë në muaj, apo një herë në dy muaj apo një herë në gjashtë muaj, por javë pas jave për t’u matur me prmtimet e tyre kur morën votën, për të qenë pranë njerëzve, për të dëgjuar problemet e tyre, dëshirat e tyre dhe për t’i përkthyer ato në logjislacion, në ligje të reja, për të marrë përgjegjësi. Përgjegjësinë që ka parlamenti dhe si rrjedhojë çdo deputet për të mbikqyrur aktet abuzive të qeverisjes në çdo nivel, nga niveli i kryeministrit deri tek niveli i shefit të komisariatit apo drejtorit të korruptuar të tatimores apo të inspektoriatit, për çdo padrejtësi dhe abuzim që i bie në qafë qytetarëve dhe për ta patur telefonin e tyre 24 orë të hapur për hallet e qytetarëve. Sigurisht që kjo e dyta është më e vështirë, po kush tha që puna e deputetit duhet të jetë fushë me lule? Fushë me lule dëshirojnë ata që prej kohësh e kanë ndarë politikën nga sensi i shërbimit ndaj njerëzve. Ata që njerëzit dhe hallet e tyre i shohin si mjete për të ardhur në pushtet dhe për të administruar pushtetin. Këtu vizionet tona janë krejtësisht të kundërta. Për Partinë Demokratike, për mua, për ju zonja dhe zotërinj të angazhuar prej kohësh në përpjekjet tona të panumërta për një demokraci të standardeve Europiane për shqiptarët, pushteti është një mjet për të zgjidhur hallet e njerëzve dhe jo njerëzit nje mjet për të ardhur dhe mbajtur pushtetin.

Ndaj listat e hapura janë A-ja e alfabetit tonë politikë kur vjen puna tek reforma zgjedhore. Lista të hapura, pa kufizime, pa artifica, pa herës. Kush merr më shumë vota futet në parlament dhe përfaqëson me dinjitet qytetarët që e kanë votuar. Natyrisht në vetvete nuk mund të funksionojë pa disa zgjidhje të tjera. Ne e dimë që sot për shkak të zhvillimeve, elementë të cilët nuk kanë, nuk gëzojnë besimin e njerëzve, por përpiqen ta blejnë atë, janë në parlament, janë në bashki, janë në institucione. Një sistem i listave të hapura, i pavaksinuar ndaj të korruptuarve që përdorin paranë dhe krimit të organizuar që përdor paranë e pisët dhe mjetet e tjera për të diktuar personat që do në Kuvend, apo bashki apo institucione të tjera, pra vaksinimi i listave të hapura përmes vettingut të politikanëve. Kjo është një iniciativë e jona që në fakt është një përforcim i ligjit për dekriminalizimin.

Çfarë parashikon? Parashikon që 200 apo 220 politikanët kryesor në vend, 140 deputetët, 61 kryetarët e bashkive, kryeministri dhe ministrat, presidenti i Republikës dhe institucionet e tjera Kushtetuese, t’i nënshtrohen të gjithë një kontrolli të thelluar të: pasurisë së tyre, të rrethit të tyre familjar dhe rrethit të tyre shoqëror dhe një kontrolli të thelluar për kontakte të papërshtatshme apo kontakte me botën e krimit. Prej kohësh ne kemi depozituar në Kuvend një projektligj i cili akoma se ka parë dritën e komisioneve përkatëse. Sot, nga Fieri dua t’iu them shqiptarëve që brenda këtij muaji ne do të dorëzojmë një rishikim të ligjit për vettingun në politikë, ku do të kërkojmë që rolin që i kishim ngarkuar me projektligjin e mëparshëm vet parlamentarëve për të kontrolluar parlamentarët, t’i besohet një institucioni kontrolli, një ILDKP-je, por me shumë më shumë “dhëmbë më të mprehtë” në mënyrë që të gjithë këta politikanët kryesorë të vendit, t’i nënshtrohen detyrimisht atij që  quhet kontroll i thelluar dhe që aktualisht ndodh vetëm për 5 apo 6 brenda vitit që ndodh sipas një llotarie që hidhet sipas ligjit aktual. Kështu pra, listat e hapura do të garantojnë që njerëz që e shohin politikën si një trampolinë për përfitimet personale apo mbrojtje nga ligji, të mendohen disa herë para se t’i futen asaj që deri më sot është një karierë e frytshme për ta, por që nesër duhet t’i kthehet në një ankth për shkak të kontrolleve apo për shkak të pasoja ligjore dhe pasojave penale të mos kalimit të këtyre kontrolleve. Vettingu i politikanëve do të thotë që politikanët që nuk justifikojnë pasurinë e tyre, të familjarëve të tyre apo të rrethit shoqëror që shpeshherë i vendosin në emër të tyre, apo që janë në kontakt të vazhdueshëm dhe që mbrojnë e përfaqësojnë interesat e krimit të organizuar, as nuk do të jenë më në institucionet e shtetit as nuk do të mund të hynë më në institucionet e shtetit as përmes garave elektorale, as përmes dritareve apo dyerve të tjera të jetës intitucionale shqiptare. Vettingu i politikanëve është vaksina që mundëson që listat e hapura të jenë realisht instrument në duart e qyteratëve për të dërguar më të devotshmit por edhe njerëzit me integritet në Kuvend dhe në institucionet e tjera të vendit.

Barazia e votës. Mesatarisht 11500 fierakë duhet të votojnë për të çuar një deputet në Kuvendin eShqipërisë. Por vetëm 8500 vlonjatë, 13500 kuksianë. Kjo pabarazi nuk vjen si rezultat i dëshirës së vlonjatit, fierakut apo kuksianit, por si rezultat i manovrave politike të cilat me sistemin aktual me 12 qarqe, kanë bërë që deputetët në Kuvendin e Shqipërisë të vijnë si përfaqësues rajonal dhe jo si pëfaqësues kombëtar. Votën e kanë të barabartë, por përfaqësimin jo. Shqipëria një zonë elektorale dhe të hapur për një diskutim, edhe për dy, tre apo katër zona, por me një kusht: në fund të një procesi të tillë mos të ketë sallamandra elektorale të dukshme apo të padukshme. Vota e shqiptarit të peshojë kudo, secili prej anëtarëve të Kuvendit të ketë të njëjtin numër zgjedhësish që e çon në Kuvendin e Shqipërisë.

Ndarja elektorale e Shqipërisë, sipas një zone apo dy zonave, tre apo katër zonave nëse vazhdojmë me sistemin proporcional, do të bëj të mundur që mos të kemi më një situatë ku një deputet i një qarku, t’i duhen shumë më shumë vota sesa të një qarku tjetër duke sjellë pabarazinë e votës, çka reflektohet pastaj jo vetëm në konfiguracionet politike por edhe në vendimmarrje të rëndësishme institucionale të Kuvendit të Shqipërisë. Listat e hapura, barazia e votës, vettingu i politikanëve.

Gjysma e Shqipërisë, gjysma e Fierit sot ndodhet jashtë Shqipërisë. Ky është një realitet që ne prej kohësh e shohim me sy dhe ka ardhur koha ta pohojmë me zë të lartë. Këta janë vëllezërit dhe motrat tona. Prej 30 vitesh, valë pas vale emigracioni dhe tani në përjetimin e një eksodi masiv të krahasueshëm vetëm me atë të fillimit të viteve 90. Nuk largohen në masën më të madhe prej dëshirës, por prej halleve. Dhe teksa largohen, vazhdojnë të kontribuojnë për familjet e tyre për ekonominë e familjeve të tyre, për ekonomi kombëtare. Efektivisht kemi jashtë Shqipërisë jo vetëm gjysmën e popullsisë, por edhe gjysmën e prodhimit bruto të shqiptarëve. Prodhojnë, sjellin financa, sjellin vlerë monetare, kontribuojnë në ekonomi, por nuk kanë asnjë të drejtë politike. Në qoftë se nuk marrin avionin, tragetin, apo makinën e të jenë këtu ditën e votimit, ata nuk janë pjesë e vendimmarrjes. Janë pra gjysma e Shqipërisë që kontribuojnë, madje taksohen përmes kontributeve të tyre kur blejnë një apartament apo kur familja e tyre blen diçka, por nuk përfaqësohen. Është pra ajo që quhet taksim pa përfaqësim. Ka ardhur koha t’i japim fund kësaj padrejtësie. Angazhimi ynë prej 2016-ës, është që emigrantët të votojnë aty ku janë dhe sot me vendimin e Gjykatës Kushtetuese, ky është një detyrim i pashmangshëm. Vota e emigrantëve, vota e diasporës, nuk është thjesht një detyrim ndaj tyre, është një përmbushje e një detyrimi ndaj Shqipërisë dhe ndaj shqiptarëve. Kjo bëhet dhe më e lehtë në kushtet kur është provuar dhe sprovuar sistemi elektronik i votës për të cilin do flasin edhe folësit e tjerë. Pra e bën shumë më të lehtë votën e emigrantëve kudo që ndodhen.

Me lejen tuaj, dua të trajtoj fare shkurtimisht disa çështje që nuk kanë të bëjnë vetvetiu me reformën zgjedhore, kanë të bëjnë dhe me të, por kanë të bëjnë me diçka tjetër edhe më të madhe, edhe më të thellë e të rëndësishme që është, Reforma Kushtetuese. Ai ndryshim i 2008-ës shkatërroi institucionin e Presidentit të Republikës. Deri atëherë presidenti duhej të zgjidhej me 84 vota, me 3/5. Në qoftë se nuk arriheshin 3/5, vendi shkonte në zgjedhje. Por jo vetëm kaq, një president i zgjedhur me 3/5 që shikonte që qeveria shkelte ligjet, Kushtetutën, si dhe në mënyrë arbitrare me qytetarët, kishte një pushtet. Kishte shumë pushtete, por pushteti më i madh që kishte, ishte pushteti moral, mund të kërcënonte me dorëheqje që automatikisht do ta çonte një qeveri të papërgjegjshme në një proces zgjedhor. Këto mekanizma nuk ekzistojnë më, falë atyre që e ndryshuan kushtetutën në 2008-ën. Nuk ekzistojnë më dhe sot avokati i popullit nuk zgjidhet dot pa 84 vota, por presidenti zgjidhet me 71. Një president që zgjidhet me 71 vota, me aq vota sa zgjidhet kryeministri, është as më pak as më shumë, por një instrument në duart e mazhorancës së radhës. Një instrument në duart e kryeministrit të radhës. Dhe kjo nuk ka qenë ideja kur është bërë Kushtetuta në fillim fare dhe pasojat i shohim. Mungesa e rolit të presidentit si një rol balancues dhe kontrollues në Kushtetutë. Një president nga populli, një president i cili është në gjendje të plotësojë funksionet e veta siç shkruhen në Kushtetutë, të përfaqësimit të uniteit të popullit dhe jo një pjese të popullit që voton një parti politike apo një parti tjetër, apo është detyruar të mbrojë interesat e një partie, apo e një partie tjetër, një president që me të vërtetë është mbi palët dhe garanton balancën dhe kontrollin e institucioneve. Propozimi tjetër ka të bëjë me dy rudimente, mbeturina të sistemit tonë politikë 33 vjeçarë. Ndërkohë që sistemi politikë ka evoluar, na kanë mbetur ca mbeturina.

Mbeturina e parë është përcaktimi që deputeti nuk mban përgjegjësi për atë që thotë. Pra, edhe një fëmije i tërhiqet vëmendja në qoftë se thotë gjëra të papërgjegjshme, por jo deputetit. Deputeti flet kodra pas bregut, ça t’i vijë në mend, e hap gojën e bën çorap, se në fund fare nuk mban përgjegjësi për atë që thotë. Provojeni ta çoni në gjykatë, e kam çuar unë, gjykata thotë nuk mban përgjegjësi për atë që thotë.

Dy entitete nuk mbajnë përgjegjësi sot për atë që thonë: deputetët e Kuvendit të shqipërisë dhe personat me kartelë psiqiatrike. Nuk është për t’u duartrokitur, në fakt është për të vënë duart në kokë. Është për të vënë duart në kokë. Salla e Kuvendit, është kthyer në një sallë banalitetesh të cilat ia tejkalojnë çdo imagjinate të shfrenuar. Kafja më e vogël në fshatin më të largët të Shqipërisë, ka dhjetëra herë më shumë dinjitet sesa audioja e Kuvendit të Shqipërisë. Sepse deputeti nuk mban përgjegjësi për atë që thotë. Deputeti duhet të mbajë përgjegjësi për atë që thotë. Kjo klauzol duhet të shfuqizohet, gjithçka që thotë deputeti duhet të jetë bazë për punën e institucioneve, duke përfshirë për punën e Prokurorisë. Çdo denoncim i deputetit nga aula e Kuvendit, do të jetë burim për hetim nga prokuroria. Dhe hetimet ose do të çojnë para drejtësisë ato që deputeti denoncon, ose do të çojë para drejtësisë deputetin gënjeshtar, mashtrus dhe shpifarak në audiot e Kuvendit.

Dhe kjo më sjell tek e fundit, çështja e imunitetit. Kur parlamenti i parë pluralist u krijua, hija e sigurimit të shtetit dhe e policisë politike të Enver Hoxhës dhe Ramiz Alisë vërtitej akoma. Ramizi ishte akoma jo vetëm gjallë, por ishte president, presidenti i parë. Dhe për këtë arsye u vendos imuniteti parlamentar. U bë një ndryshim, u kufizua, por prap ka imunitet. Pse duhet të ketë imunitet deputeti, kur Struktura e Posçme Anti-Korrupsion ndërmerr një hetim ndaj tij apo ndaj saj, pse? Pse një bujk që detyrohet të marrë krentin  për pompën e ujit shkon pa imunitet te prokurori, madje shkon dhe në paraburgim, ku ka ndodhur dhe fatkeqësi siç e dimë, për vepra edhe më pak se kaq, dënohet me aq sa e ka ligji. Kurse një deputet apo ministër akuzohet se ka vjedhur 5, 50 apo 200 milionë euro duhet t’i ç’vishet imuniteti me tam tame e me ceremoni, e ndërkohë ka marrë arratinë dhe e ka marrë vesh e gjithë bota siç rasti i ish-zëvendëskryeministrit të Edi Ramës, pse? Kjo nuk është më një masë për të siguruar veprimtarinë politike të deputetit, kjo është sot burim i pengesave të drejtësisë për të vendosur paraligjit pushtetarët, deputetët, ministrat e korruptuar. Ndaj, imuniteti para ndjekjeve penale nga SPAK-u, duhet të zerohet dhe brenda këtij muaji ky amendament do të paraqitetnga Grupi Parlamentar i Partisë Demokratike  po kështu në Kuvend. Të dashur miq, teatri politik i përditshëm, telenovela që keni dy vite që e shikoni pa ndërprerje, vazhdon të bluaj si gurët e mullirit, por nuk po bluan bukë apo miell për bukë, madje as krunde, bluan gënjeshtrat e radhës. Një gjë të jeni të sigurtë besoj se e keni kuptuar, gënjeshtrat nuk do të ndalojnë, shpifjet nuk do të ndalojnë mashtrimet nuk do të ndalojnë. Përpjekja bëhet që populli të vazhdojë me sytë e shqyer dhe gojën e hapur të shikojë këtë telenovelë dhe të harrojë për hallet e tyre të përditshme, për ekonominë në kolaps, për kostot e jetës në stratosferë, për premtimet e pambajtura, për shkatërrimin e shëndetsësisë dhe rënien kokëposhtë të niveleve të arsimit shqiptar krahasuar me rajonin dhe botën, e mijëra problemeve të tjera. Duan që ne mos të flasim as me njëri-tjetrin për këto probleme, ndaj financojnë këtë telenovelë të shëmtuar. Zgjidhja e vetme është të ndërrojmë kanalin, madje ta fikim fare, të jemi kështu siç jemi sot, në salla si kjo, në takime kudo anembanë vendi. Me njerëzit e vërtetë, që kanë problemet e vërteta të shkatërruara nga kjo politikë e pamoralshme. 2 vite është një kohë shumë e gjatë, një taksë e rëndë që ne si demokratë dhe Partia Demokratike ka paguar me këtë luftë të brendshme, me këtë telenovelë të stimuluar edhe nga ata që përmes kësaj telenovele zhdukin nga ekranet korrupsionin e thelluar dhe kolapsin total dhe moral të kësaj qeverisjeje. Por teksa është një taksë e rëndë për demokratët, është një taksë edhe më e rëndë për shqiptarët. Ja si katandiset një vend, kur opozita pushon së bëri detyrat e veta dhe kthehet në një telenovelë. Telenovela ka marrë fund. Falë demokratëve më 29 korrik, Partia Demokratike ka kryetarin e partisë, më 2 shtator ka Kuvendin Kombëtar, ka Këshillin Kombëtar, ka Kryesinë dhe tani degët e Partisë Demokratike kanë një dhe vetëm një funksion: të jenë në dispozicion të njerëzve. Kjo nuk është diçka që ndryshon nga mëngjesi deri në darkë dhe brenda ditës, por qëndrimi ynë ka ndryshuar dhe duhet të ndryshojë në mënyrë themelore. Ne duam që qytetarët të besojnë se politika është një mjet ndryshimi, se nuk ka politikë të keqe saç ka futbooll të keq. Nuk ka mjet tejetër ndryshimi për njerëzit, përveçse angazhimit në proceset politike që ndryshojnë qeverisjet. Kjo është beteja e parë dhe sprova e parë që kemi. Sprova e dytë që kemi është që problemet e njerëzve, dëshirat e tyre, shpresat e tyre, të gjejnë shprehje në programin politikë të Partisë Demokratike, i cili po përgatitet dhe do të prezantohet me qytetarët në Fier e anëembanë Shqipërisë. Dhe ndërkohë që bëjmë këtë, kthimi i besimit tek Partia Demokratike duhet të fillojë që sot, aty ku qytetarit i bëhet padrejtësi, aty ku abuzon polici i lagjes apo shefi i komisariatit, apo punonjësi i tatimeve, apo inspektori, aty duhet të jetë demokrati i cili do ta ketë telefonin e hapur të jetë i gatshëm ta marrë problemin për ta përcjellë tek deputeti, tek kryetari i degës, tek kryetari i partisë në Tiranë. Me të vërtetë ne nuk kemi institucione qeveritare, por ne jemi opozita e vendit, ne ngrejmë zërin për çdo problem, ne e bëjmë të njohur publikisht, ne e nxjerrim në media, ne e çojmë në prokurori, ne i biem me shkelm derës së institucioneve ku ato dhunojnë qytetarët. Dhe kjo është detyra e opozitës dhe këtë detyrë opozita që prej dy vitesh ka qenë në apati, do të fillojë ta kryej kudo. Nuk mund ta kryej një njeri, asnjëri prej jush dhe as unë vetëm unë në Tiranë. Por një zinxhir të lidhur vullnetesh, nga ju që njihni problemet e njerëzve, që jeni në kontakt me njerëzit, që kanë mundësi njerëzit t’ua referojnë apo ta vëzhgoni atë problem drejtpërdejtë e deri tek ne për të çuar zërin në parlament, për të çuar çështjet në prokurori, për të thirrur shtypin, për të thirrur kamerat, për t’i bërë publike, padiskutim që kjo është e mundur. Ky është misioni i opozitës së vërtetë dhe opozita e vërtetë në Shqipëri e ka emrin Partia Demokratike e Shqipërisë. Ju faleminderit!

 

 

Read More
08 Tet
0

“Telenovela ka marrë fund”/ Basha: Falë demokratëve PD dhe organet e saj drejtuese, tani degët e kanë vetëm një funksion: të jenë në dispozicion të njerëzve.

Pjesë nga fjala e kreut të PD, Lulzim Basha, gjatë prezantimit të Reformës Zgjedhore dhe ndryshimet kushtetuese në qytetin e Fierit:

 

Të dashur miq, teatri politik i përditshëm, telenovela që keni dy vite që e shikoni pa ndërprerje, vazhdon të bluaj si gurët e mullirit, por nuk po bluan bukë apo miell për bukë, madje as krunde, bluan gënjeshtrat e radhës. Një gjë të jeni të sigurtë besoj se e keni kuptuar, gënjeshtrat nuk do të ndalojnë, shpifjet nuk do të ndalojnë mashtrimet nuk do të ndalojnë. Përpjekja bëhet që populli të vazhdojë me sytë e shqyer dhe gojën e hapur të shikojë këtë telenovelë dhe të harrojë për hallet e tyre të përditshme, për ekonominë në kolaps, për kostot e jetës në stratosferë, për premtimet e pambajtura, për shkatërrimin e shëndetsësisë dhe rënien kokëposhtë të niveleve të arsimit shqiptar krahasuar me rajonin dhe botën, e mijëra problemeve të tjera. Duan që ne mos të flasim as me njëri-tjetrin për këto probleme, ndaj financojnë këtë telenovelë të shëmtuar. Zgjidhja e vetme është të ndërrojmë kanalin, madje ta fikim fare, të jemi kështu siç jemi sot, në salla si kjo, në takime kudo anembanë vendi. Me njerëzit e vërtetë, që kanë problemet e vërteta të shkatërruara nga kjo politikë e pamoralshme. 2 vite është një kohë shumë e gjatë, një taksë e rëndë që ne si demokratë dhe Partia Demokratike ka paguar me këtë luftë të brendshme, me këtë telenovelë të stimuluar edhe nga ata që përmes kësaj telenovele zhdukin nga ekranet korrupsionin e thelluar dhe kolapsin total dhe moral të kësaj qeverisjeje. Por teksa është një taksë e rëndë për demokratët, është një taksë edhe më e rëndë për shqiptarët. Ja si katandiset një vend, kur opozita pushon së bëri detyrat e veta dhe kthehet në një telenovelë. Telenovela ka marrë fund. Falë demokratëve më 29 korrik, Partia Demokratike ka kryetarin e partisë, më 2 shtator ka Kuvendin Kombëtar, ka Këshillin Kombëtar, ka Kryesinë dhe tani degët e Partisë Demokratike kanë një dhe vetëm një funksion: të jenë në dispozicion të njerëzve. Kjo nuk është diçka që ndryshon nga mëngjesi deri në darkë dhe brenda ditës, por qëndrimi ynë ka ndryshuar dhe duhet të ndryshojë në mënyrë themelore. Ne duam që qytetarët të besojnë se politika është një mjet ndryshimi, se nuk ka politikë të keqe saç ka futbooll të keq. Nuk ka mjet tejetër ndryshimi për njerëzit, përveçse angazhimit në proceset politike që ndryshojnë qeverisjet. Kjo është beteja e parë dhe sprova e parë që kemi. Sprova e dytë që kemi është që problemet e njerëzve, dëshirat e tyre, shpresat e tyre, të gjejnë shprehje në programin politikë të Partisë Demokratike, i cili po përgatitet dhe do të prezantohet me qytetarët në Fier e anëembanë Shqipërisë. Dhe ndërkohë që bëjmë këtë, kthimi i besimit tek Partia Demokratike duhet të fillojë që sot, aty ku qytetarit i bëhet padrejtësi, aty ku abuzon polici i lagjes apo shefi i komisariatit, apo punonjësi i tatimeve, apo inspektori, aty duhet të jetë demokrati i cili do ta ketë telefonin e hapur të jetë i gatshëm ta marrë problemin për ta përcjellë tek deputeti, tek kryetari i degës, tek kryetari i partisë në Tiranë. Me të vërtetë ne nuk kemi institucione qeveritare, por ne jemi opozita e vendit, ne ngrejmë zërin për çdo problem, ne e bëjmë të njohur publikisht, ne e nxjerrim në media, ne e çojmë në prokurori, ne i biem me shkelm derës së institucioneve ku ato dhunojnë qytetarët. Dhe kjo është detyra e opozitës dhe këtë detyrë opozita që prej dy vitesh ka qenë në apati, do të fillojë ta kryej kudo. Nuk mund ta kryej një njeri, asnjëri prej jush dhe as unë vetëm unë në Tiranë. Por një zinxhir të lidhur vullnetesh, nga ju që njihni problemet e njerëzve, që jeni në kontakt me njerëzit, që kanë mundësi njerëzit t’ua referojnë apo ta vëzhgoni atë problem drejtpërdejtë e deri tek ne për të çuar zërin në parlament, për të çuar çështjet në prokurori, për të thirrur shtypin, për të thirrur kamerat, për t’i bërë publike, padiskutim që kjo është e mundur. Ky është misioni i opozitës së vërtetë dhe opozita e vërtetë në Shqipëri e ka emrin Partia Demokratike e Shqipërisë. Ju faleminderit!

Read More
08 Tet
0

Basha: Vetëm deputetët e Kuvendit të Shqipërisë dhe personat me kartelë psiqiatrike nuk mbajnë përgjegjësi për çfarë thonë. PD do të prezantoj amendament për…

Pjesë nga fjala e kreut të PD, Lulzim Basha, gjatë prezantimit të Reformës Zgjedhore dhe ndryshimet kushtetuese në qytetin e Fierit:

 

Propozimi tjetër ka të bëjë me dy rudimente, mbeturina të sistemit tonë politikë 33 vjeçarë. Ndërkohë që sistemi politikë ka evoluar, na kanë mbetur ca mbeturina.

Mbeturina e parë është përcaktimi që deputeti nuk mban përgjegjësi për atë që thotë. Pra, edhe një fëmije i tërhiqet vëmendja në qoftë se thotë gjëra të papërgjegjshme, por jo deputetit. Deputeti flet kodra pas bregut, ça t’i vijë në mend, e hap gojën e bën çorap, se në fund fare nuk mban përgjegjësi për atë që thotë. Provojeni ta çoni në gjykatë, e kam çuar unë, gjykata thotë nuk mban përgjegjësi për atë që thotë.

Dy entitete nuk mbajnë përgjegjësi sot për atë që thonë: deputetët e Kuvendit të shqipërisë dhe personat me kartelë psiqiatrike. Nuk është për t’u duartrokitur, në fakt është për të vënë duart në kokë. Është për të vënë duart në kokë. Salla e Kuvendit, është kthyer në një sallë banalitetesh të cilat ia tejkalojnë çdo imagjinate të shfrenuar. Kafja më e vogël në fshatin më të largët të Shqipërisë, ka dhjetëra herë më shumë dinjitet sesa audioja e Kuvendit të Shqipërisë. Sepse deputeti nuk mban përgjegjësi për atë që thotë. Deputeti duhet të mbajë përgjegjësi për atë që thotë. Kjo klauzol duhet të shfuqizohet, gjithçka që thotë deputeti duhet të jetë bazë për punën e institucioneve, duke përfshirë për punën e Prokurorisë. Çdo denoncim i deputetit nga aula e Kuvendit, do të jetë burim për hetim nga prokuroria. Dhe hetimet ose do të çojnë para drejtësisë ato që deputeti denoncon, ose do të çojë para drejtësisë deputetin gënjeshtar, mashtrus dhe shpifarak në audiot e Kuvendit.

Dhe kjo më sjell tek e fundit, çështja e imunitetit. Kur parlamenti i parë pluralist u krijua, hija e sigurimit të shtetit dhe e policisë politike të Enver Hoxhës dhe Ramiz Alisë vërtitej akoma. Ramizi ishte akoma jo vetëm gjallë, por ishte president, presidenti i parë. Dhe për këtë arsye u vendos imuniteti parlamentar. U bë një ndryshim, u kufizua, por prap ka imunitet. Pse duhet të ketë imunitet deputeti, kur Struktura e Posçme Anti-Korrupsion ndërmerr një hetim ndaj tij apo ndaj saj, pse? Pse një bujk që detyrohet të marrë krentin  për pompën e ujit shkon pa imunitet te prokurori, madje shkon dhe në paraburgim, ku ka ndodhur dhe fatkeqësi siç e dimë, për vepra edhe më pak se kaq, dënohet me aq sa e ka ligji. Kurse një deputet apo ministër akuzohet se ka vjedhur 5, 50 apo 200 milionë euro duhet t’i ç’vishet imuniteti me tam tame e me ceremoni, e ndërkohë ka marrë arratinë dhe e ka marrë vesh e gjithë bota siç rasti i ish-zëvendëskryeministrit të Edi Ramës, pse? Kjo nuk është më një masë për të siguruar veprimtarinë politike të deputetit, kjo është sot burim i pengesave të drejtësisë për të vendosur paraligjit pushtetarët, deputetët, ministrat e korruptuar. Ndaj, imuniteti para ndjekjeve penale nga SPAK-u, duhet të zerohet dhe brenda këtij muaji ky amendament do të paraqitetnga Grupi Parlamentar i Partisë Demokratike  po kështu në Kuvend.

Read More
08 Tet
0

“Ndryshim i 2008-ës shkatërroi institucionin e Presidentit të Republikës”/Basha: Një President i zgjedhur nga populli garanton balancën dhe kontrollin e institucioneve.

Pjesë nga fjala e kreut të PD, Lulzim Basha, gjatë prezantimit të Reformës Zgjedhore dhe ndryshimet kushtetuese në qytetin e Fierit:

 

Me lejen tuaj, dua të trajtoj fare shkurtimisht disa çështje që nuk kanë të bëjnë vetvetiu me reformën zgjedhore, kanë të bëjnë dhe me të, por kanë të bëjnë me diçka tjetër edhe më të madhe, edhe më të thellë e të rëndësishme që është, Reforma Kushtetuese. Ai ndryshim i 2008-ës shkatërroi institucionin e Presidentit të Republikës. Deri atëherë presidenti duhej të zgjidhej me 84 vota, me 3/5. Në qoftë se nuk arriheshin 3/5, vendi shkonte në zgjedhje. Por jo vetëm kaq, një president i zgjedhur me 3/5 që shikonte që qeveria shkelte ligjet, Kushtetutën, si dhe në mënyrë arbitrare me qytetarët, kishte një pushtet. Kishte shumë pushtete, por pushteti më i madh që kishte, ishte pushteti moral, mund të kërcënonte me dorëheqje që automatikisht do ta çonte një qeveri të papërgjegjshme në një proces zgjedhor. Këto mekanizma nuk ekzistojnë më, falë atyre që e ndryshuan kushtetutën në 2008-ën. Nuk ekzistojnë më dhe sot avokati i popullit nuk zgjidhet dot pa 84 vota, por presidenti zgjidhet me 71. Një president që zgjidhet me 71 vota, me aq vota sa zgjidhet kryeministri, është as më pak as më shumë, por një instrument në duart e mazhorancës së radhës. Një instrument në duart e kryeministrit të radhës. Dhe kjo nuk ka qenë ideja kur është bërë Kushtetuta në fillim fare dhe pasojat i shohim. Mungesa e rolit të presidentit si një rol balancues dhe kontrollues në Kushtetutë. Një president nga populli, një president i cili është në gjendje të plotësojë funksionet e veta siç shkruhen në Kushtetutë, të përfaqësimit të uniteit të popullit dhe jo një pjese të popullit që voton një parti politike apo një parti tjetër, apo është detyruar të mbrojë interesat e një partie, apo e një partie tjetër, një president që me të vërtetë është mbi palët dhe garanton balancën dhe kontrollin e institucioneve.

Read More